tirsdag den 15. februar 2011

Dit gamle fjols


Vi var nede i byen i formiddag. Jeg gik i mine egne tanker og schæferen gik formentlig i sine. Jeg tænkte på, om jeg skulle begynde at træne til en ironman til foråret eller måske dyrke noget faldskærmsudspring eller en anden aktiv hobby, der passede sig for en ung mand som mig.

På et tidspunkt kastede jeg et distræt blik til venstre. Der gik en schæfer og en - i hvert fald i sammenligning med mig - ældre mand, som var en anelse duknakket med gråt hår og fuldskæg. Et øjeblik efter slog det mig, at bølleschæferen slet ikke havde gøet af den anden hund.

”Hør, du plejer da … når vi møder en anden hund?”
Schæferen så op på mig og svarede:
”Det var sgu da en butiksrude, dit gamle fjols.”

2 kommentarer:

Margrethe sagde ...

Butiksruder er lige så fulde af fejl som spejle! - kvalitet er ikke, hvad det har været ;)

Per Lau Jensen sagde ...

Jeg er glad for, at du siger det, Margrethe. Det var også den mistanke, jeg havde ;o)

vh. Per