lørdag den 22. december 2012

Julebad



”Hjælp, jeg er ikke vandtæt,” råbte dramaschæferen.
”Selvfølgelig er du det.”
”Nej, jeg tror, jeg har fået vand i udstødningen.”
Bølleschæferen mener, at julebad bare er et andet ord for dyremishandling.

Da jeg frotterede ham (brugte tre badehåndklæder), sagde schæferen:
”Jeg kan altså ikke lide, når vi skal i bad.”
”Hvad mener du med vi? Det er da kun dig, der har været i bad.”
”Jamen, du er da lige så våd?”

Men nu er han juleklar med fluffy pels, klippede negle og pudset snudeskaft og lover at være helt stille og ikke åbne munden resten af juleferien for andet end småkager. Glædelig jul.

3 kommentarer:

jjj sagde ...

Ingen bad - ingen småkager eller julefred. Jeg har dog aldrig badet Musse endnu, og håber aldrig den dag kommer.
PS Glædelig Jul til jer og schæferen. I er nu kommet på min blogroll...

VH Hanne

Per Lau Jensen sagde ...

Hej Hanne,

Jeg har også bølleschæferen i bad så sjældent som muligt. To gange i 2012 blev det vist til. Om sommeren går til gengæld i vandet i en af vores lokale søer. Det gør tilsyneladende lige så meget for hans pels som et shampobad i brusenichen.

vh. Per

jjj sagde ...

Man skal ikke undervurdere mudderbade, vand og hundeleg i frisk luft for en schæferpels.
Jeg tror også at bølleschæferen nyder mere badet i den lokale sø, end brusenichen og shampoo : D