torsdag den 4. december 2014

En sag for teknisk forvaltning



Jeg står og ser opgivende på græsrabatten.
”Schæfer, det dér kan jo ikke klares med en pruttepose, det er mere noget for teknisk forvaltning.”
”Jeg beklager, pjokleder, jeg har lidt kloakudstødning i dag.”
”Okay, én dags faste, således at tarmen kan få lidt ro og derefter …”
”Hov, hov, pjokleder, bare fordi du har de dér hvide træsko og derfor tror at du er uddannet overlæge, behøver du ikke straks stille en diagnose. Bare fordi man har lidt blød udstødning, og …”
”Blød udstødning? Det, som du har lagt dér, vil forurene grundvandet for kommende generationer her i Vedahult,” siger jeg og holder mig for næsen. ”Så én dags faste og …”
”Jeg er altså lidt træt af din standardprocedure. Du har mange systemer og procedurer og orden i tingene, du er lidt skabstysker.”
”Én dags faste, schæfer, og derefter en dag på kylling og ris.”
”Kan vi så ikke gå direkte til dag to; jeg har jo allerede fastet siden sidste måltid?”

Ingen kommentarer: