torsdag den 28. maj 2009

Bengalsk schæfer


”Skal du nu støvsuge igen?” Han så op på mig med de store, brune øjne.
Selvfølgelig skulle jeg støvsuge igen. Det gør jeg hver dag, eller i hvert fald hver anden. Det er jeg nødt til. Jeg forstår ikke, hvorfor hundehår hænger bedre fast i alt andet end hundens pels.

Jeg har prøvet at spørge schæferen om det. Men det interesserer ham vist ikke. Jeg har også prøvet at true med at hælde en flaske lim ud over ham. Så mumler han noget om ulovligt og telefonnummeret til dyrenes beskyttelse.

”Flyt dig nu lidt!” Schæferen ligger på det sorte tæppe og burde jo vide bedre. Jeg støvsuger altid samme vej rundt i huset.
”Din båtnakke”, råber jeg efter ham, over støvsugerlarmen.
Han vender sig halvt om. ”Hvor sidder den. Kan den sige dyt?”
”Bindegale schæfer”
”Bengalsk schæfer?”

Ingen kommentarer: