lørdag den 11. juni 2011

En fødselsdagsudflugt


”God morgen, schæfer.”
”Åh, jeg føler mig gammel. Det er efterhånden blevet så hårdt at komme ud af kurven om morgenen,” klagede dramaschæferen sig.
I går fyldte han seks år.

Jeg havde lovet ham en fødselsdagsudflugt om formiddagen.
”Hvor skal vi hen?” spurgte han
”Det skal være en overraskelse,” svarede jeg.
Da vi var fremme, spurgte han forundret:
”Hvad skal vi dog hos dr. Dyr?”
”De vil jo også sige tillykke til dig, schæferdreng.”
”Vil de det?”
”Ja, ja, det gør de med alle dyrene.”

Da vi kom ud igen, var schæferen knapt så begejstret.
”Var det din fødselsdagsgave til mig, en lang nål i nakken? Hvad siger du til i julegave at få et gavekort til en schæfertand i bagen?”
”Jo, men …”
Du kunne godt have sagt, at jeg skulle have en rabies vaccination.”
”Jamen, det vidste jeg jo ikke noget om,” svarede jeg rapt. ”Det var fordi, du gøede ad den dér retriever i venteværelset.”
”Jamen, den kikkede på mig.”
”Det er muligt, men så giver man altid en vaccination mod rabies for en sikkerheds skyld.”
Gør man virkelig?”
”Ja, ja. Det siger loven.”

Men han fik altså også leverpostej, lagkage, løbetur i skoven og en ny fodbold til haven.

3 kommentarer:

Martin sagde ...

Ja, men de er aldrig helt tilfreds. Enten er bøffen for tør eller sej eller bolden er ikke lige hvad de havde tænkt sig ;)

Heidi & Mika sagde ...

Stort tillykke med "prikket" - eller fødselsdagen, smukke hund! Godt du også fik lidt leverstorhej ud af det ;o)

Per Lau Jensen sagde ...

Tak for kommentarerne. Ja, det er svært at gøre sådan nogle bølledyr tilfredse. Vi har vores hyr her med at finde en bare nogenlunde holdbar fodbold.

vh. Per