onsdag den 3. oktober 2012

Helle Helle-dage



Bølleschæferen hedder Rossi i stambogen. Til daglig dog Ozzy eller bare Ozz.


Derfra kommer et lidt specielt sprog, vi bruger meget her på krageslottet. ”Kom her, Ozz,” er efterhånden blevet til ”kom herozz.”

I dag havde vi været i skoven med en kvindelig bekendt. Da schæferen skulle have tørret poter på verandaen, sagde jeg:
”Kom så med den potozz, din banditozz. Jeg ved god, du er trætozz så gå nu ind og drik noget vandozz.”
Min bekendt rystede medlidende på hovedet. Hun har ikke hund.
”Så skulle du høre os, dengang jeg læste Helle Helles seneste bog. Da holdt vi Helle Helle-dage,” sagde jeg. ”Da lød vi virkelig tossede.”
”Da ikke mig mig,” mumlede schæferen.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Jeg føler med dig Bølleschæfer. Tænk at have sådan en pjokleder, der forbyder dig at gø og samtidig selv taler i tunger:)