onsdag den 5. juni 2013

Som en ulv ser på et får



Schæferen og jeg var i Hässleholm en aften her i weekenden. Vi gik ned ad gågaden. På en bænk sad tre 16-årige produkter af en dårlig opdragelse og råbte efter folk.
Schæferen så intenst på dem, som en ulv ser på et får. Og de blev ganske stille.
Da jeg sagde "slut" til schæferen, blev en af dem dog kry nok til at spørge:
"Hør, den dér hund, ik', er den ligesom farlig?"
Jeg svarede:
"Han er pensioneret politihund, han savner nogle rødder at bide i."   



Følg også både bølleschæferen og bogen, "Bølleschæferen og pjoklederen," og dens vej mod udgivelse på http://www.facebook.com/schaeferenogpjoklederen





2 kommentarer:

Madam Bæk sagde ...

Danny: Kære schæfer, sådan nogle rødder skal bare ikke sidder der på deres flade og råbe efter os flotte schæferdrenge. Så må vi nemlig godt stirre dem ned ha ha ha.

Kærligste hilsner
Danny to år gammel sort schæfer, der til tider også bor i en Snapphanebygd i nordlige Skåne :)

Iøvrigt schæfer, kan du ikke få ham pjokket til, at ligge gadget følger ind på din blog, så jeg kan følge dig på min blog der hedder Danny's blog??

http://fambaekshunde.blogspot.dk/

Per Lau Jensen sagde ...

Nemlig, Danny. Og med hensyn til det dér teknik-noget, så er pjoklederen øvetæveindbydende uinteresseret. Den nyeste elektroniske dims, han er i besiddelse af er en Nokia, som ikke kan andet end at være mobiltelefon. Men jeg skal nok sige det til ham.

vh. bølleschæferen

P.S. I øvrigt er der mange flere indlæg på min facebook-side end her. Der er et link i forbindelse med blogindlægget, hvis du ikke kender den.

Mere P.S. Undskyld eventuelle stavefejl, der er nogen, der har savlet i tastaturet.