tirsdag den 24. februar 2009

En pose-schæfer


Den 31. januar 2009:

”Altså, jeg har hørt om pose-damer, men jeg har sgu’ aldrig hørt om en pose-schæfer”, grinede jeg her til morgen, da schæferen var ude at morgentisse.
Han overhørte fuldstændig fornærmelsen og nægtede pure at være til grin.
Han havde jo fået en plasticpose på benet for at skåne forbindingen, da vi var udendørs (se 30. januar 2009).
I løbet af natten var jeg vågnet cirka hver anden time, og havde kikket til ham. Jeg ville sikre mig, at han ikke havde pillet forbindingen af og var begyndt at bløde over det hele igen. De første par gange, jeg kikkede til ham, havde han slet ikke rørt den. Men ved fem-tiden havde han løsnet den knude, jeg havde bundet på gazebindet, dog ikke mere, så det var bare at binde den igen. Ved otte tiden, da vi stod op, var forbindingen intakt. Det synes jeg faktisk var meget godt klaret af sådan en bølle-schæfer.

Her til formiddag købte jeg noget ”klip-stop”, eller ”blod-stop” hedder det her i Sverige. Da jeg tog forbindingen af hans pote, kunne jeg se, at den havde virket, det havde ikke blødt særlig meget. Men da han derefter tog et par skridt, så startede det igen. ”Blod-stop” klarede det dog lige på stedet. Imponerende!

Schæferen har dog ikke glemt, hvorfor problemet opstod. Det er tydeligt, at han har tænkt sig at malke situationen til det yderste. I aften har han forlangt pizza!

Ingen kommentarer: