lørdag den 6. november 2010

Det gule kort


Jeg har lige fået gult kort. Lige på grænsen til rødt, sagde pjoklederen. Rødt betyder direkte i bad. Vi gik rundt om søen hernede for lidt siden. Der var vandpytter og pjask overalt. Det er rigtigt sjovt, når man har fire ben og nogle store poteplader i sådan en vandpyt. Og så råbte pjoklederen pludselig, bare fordi man trampede lidt. Det kunne jeg da ikke gøre for. Den omringede mig.

Her i Sverige kører de med skovmaskiner, som er større end vores hus. De laver nogle hjulspor i skovbunden, som er meget dybe. Der står vandet i flere dage, efter det har regnet. Hvis man hopper ned i sådan et, så har man nogle gange kun hovedet oven vande. Også selvom man er sådan en stor og farrrrlig schæfer som mig.
Engang hoppede jeg ned i sådan et. Det gør man kun én gang, hvis man er i pjoklederens flok. Sikken ballade. Han kunne jo også bare have ladet være med at kikke til den anden side. Det er altid på det tidspunkt, ulykkerne sker.

Heldigvis klarede vi det i dag med en våd klud og en lille spand med lunkent vand, hvor jeg kunne stå med potepladerne. Efter fem minutter var jeg justeret til indendørsbrug. Godt jeg ikke fik rødt kort. Den bruseniche strammer altså over schæferskuldrene. Jeg forstår slet ikke, at pjoklederens halvfems kilo kan være der; men det er nok fordi, de er stablet ovenpå hinanden. Mærkelig konstruktion.

Venlig hilsen
Ozzy Ozby
Aut. schæfer

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Der var du heldig at du undgik det skrækkelige bad.

Jeg har ganske vist kun prøvet det med bad en gang, men jeg husker det stadig med gru.

Og jeg havde ikke engang hoppet i vand (det er da også en mærkelig ting at gøre) jeg havde bare spist en dåse makrel i tomat, som Tjenestepige havde ladet stå til mig oppe på køkkenbordet - og selv om det smagte herligt, synes jeg egentlig ikke at det var værd at blive bruset i enden dagen efter.

Faktisk var det en ret nedværdigende oplevelse at Tjenestepige kunne finde på at gøre sådan noget mod mig.

Så bade skal for enhver pris undgås.

mvh

Nala
Overkat af 1. grad

(og ejer af Lisbeth)

Per Lau Jensen sagde ...

Kære Nala,

Jeg har læst din kommentar højt for schæferen, for han er nu skubbet væk fra computeren. Han savler så slemt i tastaturet.
Jeg kan godt se, at tjenestepiger kan være et problem, selv om schæferen her ofte efterspørger en sød tjenestepige i stedet for den sure pjokleder.
Jeg bader schæferen så sjældent som muligt, fordi for meget sæbe kan ikke være godt for huden; men om sommeren kører vi ud til en hundestrand og bader så tit som muligt.

vh. Per

P.S. Hils Lisbeth.

Unknown sagde ...

Hej Per og Ozzy :o)

Det lyder fuldstændig som min bandit (Kazan) Han ligner et forårs kåd føl når der er vandpytter han kan plaske rundt i...gerne så dybe som muligt.

Han må så betale prisen når vi kommer hjem. Jeg bruger også klud og vand....det er ikke så nemt at bugsere en 40 kg schæfer op i et badekar, når jeg selv vejer 50 kg..:o))) Han har været i rigtig bad 2 gange, og kan godt lide det, når kan først er kommet op i badekaret, står og bider efter vandet.
Ja man bliver jo nærmest misbruger af ajax når man er schæferbandit ejer :o/

Vh Kazan og Linda.

Per Lau Jensen sagde ...

Hej Linda,

Kender det. Man burde have sådan et specielt hundekar med låge i bryggerset, ikke? Det ville gøre livet lidt nemmere. Her har vi intet kar, men en bruseniche af normalt størrelse, og den er faktisk for lille til det store schæferskrummel.

vh. Per