søndag den 5. december 2010

Schæfersmugleri


Schæferen er i smuglerbranchen her om vinteren. Vi havde problemet hele sidste vinter. Og nu igen.


Smuglerforsøget sker, når vi kommer tilbage fra en gåtur og skal indendørs. Skrummelschæferen har jo nogle kæmpestore poteplader, og imellem trædepuderne gemmer han hver gang en lille snebold.


Jeg mistænker, at disse fire små snebolde i al hemmelighed indenfor skulle være samlet til én stor, stenhård snebold med pjoklederens navn på.

Schæferen ville formentlig vente til jeg sad i stuens bedste læsestol med en cognac i glasset og min Troels Kløvedal bog i skødet, mens jeg sejlede på det varme, indiske ocean. Han ville snige sig på tåpoter fra vagtstuen og ind til dagligstuen. Her ville han kikke schæferforsigtigt om hjørnet med ét øje og ét øre. Og bedst som jeg lå med Nordkaperen på kryds for varm brise med Indien om bagbord, så ville schæferen kyle sin snebold, så pjokleder, cognac og hele det indiske ocean ville splatte ud på stuens endevæg. Så ville schæferen rulle rundt på gulvet og holde sig for maven af grin.


Men jeg er heldigvis ikke naiv, som jeg forklarede schæferen i går. Så den slags schæferunoder bliver der sat en stopper for allerede i hoveddøren. Schæferen foreslog surt, at jeg burde søge ansættelse i lufthavnens security.


Selv på denne adventssøndag - hvor det sneede massivt udenfor, schæferen kom op at skændes med en mellemvægtsweiler og stod på schæferrøven ned ad en kælkebakke, fordi han skulle prøve det samme som børnene, men uden kælk - kunne jeg konfiskere fire små snebolde i hoveddøren.


Schæferen surmulede: "Det er forkasteligt at kropsvisitere en femårig!"


3 kommentarer:

lis sagde ...

Jeg ville ellers gerne havde set ham kyle snebolden i nakken på dig mens du sad i din stol:)

Margrethe sagde ...

Tsk Tsk.... Karla erklærer dydsiret at hun aaaaldrig kunne finde på at kaste med snebolde efter mig... gæt lige hvad jeg måtte pille ud af hendes poter her i eftermiddags, hmpfr... Hvad skal det dog ikke ende med....?

Per Lau Jensen sagde ...

@Lis: Ja, det skulle da ikke undre mig ;o)
@Margrethe: Nu håber jeg ikke, at Karla lærte unoderne her på bloggen ;o)

vh. Per