onsdag den 22. februar 2012

Og to katte gennembrød lydmuren


Vi evaluerer aftenens gåtur på verandaen:
”Vi mødte to katte og tre hunde. Og du gøede fire gange, schæfer. Hvad synes du selv om det?”
”Vi mødte fem dyr og jeg gøede kun fire gange. Det er da flot.”
”Schæfer, de to katte kom jo løbende samtidigt.”
”Nå ja.”

Jeg havde ellers været enormt ansvarsbevidst til aften. Da vi kom ned til sværvægtsweilerens hus, hvor schæferen altid plejer at gø for at se, om han kan sætte weileren i gang derinde, lokkede jeg med godis.

Schæferen glemte alt om weilerens hus. Han satte sig og ventede spændt, mens jeg viklede snoren om håndleddet, tog plastikglasset med godis op fra lommen og åbnede låget.
I det øjeblik lød et skarpt smæld og to katte gennembrød lydmuren. Som to streger i luften i fuldt kattepotespring fór de tværs over vejen kun et par meter bag schæferens ryg og ind langs weilerens hus. Schæfersheriffen hoppede en meter, vendte i luften, begyndte at løbe deroppe, flåede bødeblokken frem og eftersatte synderne.
Efter fem meter blev det for tungt med den pjoklederdødvægt for enden af snoren, så sheriffen afbrød jagten og kikkede sig tilbage. Over et større vejstykke lå spredt et tomt plastikglas, tyve stk. godis og et stk. pjokleder.

Schæferen sukkede:
”Hvorfor skal du altid klovne sådan?”

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Schæferen sukkede:
”Hvorfor skal du altid klovne sådan?”


Så meget for at være enormt ansvarsbevidst, ha ha.
Måske bør det også straffes med bøde :p

Mvh.

Tórunn og Schæfer.

Louise sagde ...

Hej schæfer.
Stor ros fra Aslan. Han synes du er kongen når det kommer til katte!
Han selv er ved at lære at det er okay at katte er på vejene.
Han sidder pænt mens jeg fylder godbidder i ham og aer katten samtidig.
Det har nu ikke altid været sådan.
Han har hylet som en stukken gris hver gang han så en kat. Det har været enormt pinligt nogle gange. Folk har troet det var mig der gjorde noget grimt ved ham. Det har taget ca 2 år og komme af med den vane. Men vi kan stadig når vi er sammen med søster Pixi. Så er der ingen der kan trænge igennem. Og min mor og jeg står tilbage som fjolserne på vejen med to hylende hunde og folk hængende ud af vinduerne får at se hvilken hund der er ved at blive slået ihjel.

Hilsen Aslan og Louise

Margrethe sagde ...

Karla ryster på hovedet, katte skal ignoreres! - de har søm i vanterne, sir hun, og kan fremvise bevis for det med striber om snuden. Knud derimod (nyt familiemedlem, rottweiler/schæfer og 1 år gammel) er helt enig med smukschæferen, der er ingen grund til at katte skal være her, overhovedet ;0)
(hvem spiste de faldne godis? vil Karla gerne vide?)

Per Lau Jensen sagde ...

Ha, ha. Tak for kommentarer.
Bødeblokken kommer tit frem, men aldrig overfor mig. Dér brummer schæferen højst, når han er utilfreds.
Jeg kender godt det med, at hunden hyler højt af en eller anden årsag og resten af verden kikker anklagende på én.
De har nemlig søm i vanterne, og det fandt schæferen også ud af en dag, da han mødte en sabelkat i noget højt græs. Men lære af det har han vist ikke tænkt sig. Jeg samlede de fleste godis op igen. Der skal jo ikke ligefrem være nogen fordel i at vælte pjokledere.

vh. Per