torsdag den 15. april 2010

Pjokleder


Jeg fik en mail i går via min hjemmeside, http://www.perlaujensen.dk/. Den drejede sig om schæferbloggen. Det er der egentlig ikke noget usædvanligt i, der kommer faktisk fire-fem mails om ugen i den anledning. Det usædvanlige var, at den henvendte sig til mig. For det meste plejer de mails at være skrevet direkte til schæferen.
Det er schæferen svært tilfreds med; men han forventer dog, at jeg besvarer dem. Jeg tror, at han opfatter mig som sin Personal Assistant. Men hans verdensbillede ser formentlig sådan ud, at hvis Mick Jagger kan have en PA, så kan schæferen vel også.

Denne gang var mailen altså til mig. En pige/dame skrev og spurgte, hvorfor jeg kalder mig selv for ”pjokleder”.

Det gør jeg egentlig heller ikke. Det er schæferen, der har indoktrineret mig. Jeg kalder mig selv for ”flokleder”. Faktisk siger jeg næsten dagligt til schæferen:
”Jeg er flokleder, du er schæfer. Jeg bestemmer det hele, du bestemmer ingenting!”
Bare lige sådan for at understrege situationen for ham.
”Okay,” svarer schæferen. ”Lad mig se om jeg har forstået det rigtigt: Jeg er schæfer, du er pjokleder.”
”Nej, FLokleder!”
”Ja, PJokleder!”

Schæferen påstår, at han ikke kan udtale lyden ”fl”. Det bliver altid til ”pj” i stedet. Det er på grund af den lange tunge, siger han. Derfor tiltaler han mig altid ”pjokleder”; men der er bestemt intet nedladende i det, garanterer han og forsøger at lade være med at schæfersprutte af grin.

Ingen kommentarer: