fredag den 18. juni 2010

Schæferen ligger til observation


Schæferen løb lige ind i en stensætning her i eftermiddag. I fuldt schæferspring med hovedet først. Han mistede 1½ tand. Hvordan kan man overse en 1½ meter høj stensætning? Det var endda i vores egen have. Helt ærligt!

Schæferen mener, at det var min skyld. Jeg kastede en bold, der landede lige op ad stensætningen. Jeg har sagt til ham, at det er et tandløst argument.

Det er 1½ af de små fortænder i undermunden, som han kommer til at leve uden. I øjeblikket er han derfor rekonvaleschæfer og ligger i sin kurv til observation for tænder og hjernerystelse. På den anden side, som jeg sagde til ham, hvis man overser en stensætning og løber durk ind i den, så er der vel ikke den store risiko for hjernerystelse.

Schæferen er lidt utilfreds over bare at blive tilset af mig.
”Jeg vil gerne ha’ en sød sygeplejerske, der klør mig lidt bag øret,” jamrer han.
”Det vil jeg også gerne,” svarer jeg. ”Sig til, hvis du finder én.”

2 kommentarer:

Margrethe sagde ...

Rigtig god bedring ønsker vi (Karla og jeg)
Karla er til stadighed i karambolage med vægge, døre, buske, træer som desværre står lige i vejen, når man kommer løbende og ikke får bremset i tide.
Hun kan sagtens sætte sig ind i Bølleschæferens dilemma ;0)

Per Lau Jensen sagde ...

Hej Margrethe,

Tak for kommentaren og de gode ønsker fra dig og Karla. Jeg tror godt, at bølleschæferen nu forstår Karlas problem med ting, der står i vejen, når man kommer i fuldt potespring; men ellers har han hidtil været ret schæferferm til at udvige - selv puddelhunde og andet småtteri nede i hundeindhegningen springer han normalt bare over, hvis han har schæfertravlt med f.eks. at hente en pind.

vh.Per