mandag den 30. marts 2009

Sådan noget l... !


Der er mange ting, jeg ikke forstår i denne verden. En af dem er, at mange hundeejere ikke gider tage et par poser i lommen og samle det lort op deres bedste ven smider i naturen på steder, hvor vi andre går.

Jeg går så afgjort ind for bøder for den slags. Men så er man nødt til at definere nøjagtigt hvor, der skal samles op. Selv fornuftige hundeejere er ikke altid helt enige om det.
Jeg samler op på alle steder, hvor andre mennesker måtte tænkes at komme gående. Jeg samler ikke op i højt græs, hvor det kan være svært at se, om man træder i en anden hunds lort. Dér er der formentlig heller ingen mennesker, der går. Jeg samler op i skoven, hvis det er på en sti eller i kanten af en sti.

”Du behøver da ikke at samle dét der op”, sagde en af mine danske bekendte næsten bestyrtet, da vi gik tur forleden, og schæferen havde besørget en hel meter fra stien. Men det var nemt at komme til, så hvorfor ikke. Der er vel ingen grund til altid at springe over, hvor gærdet er et hul i jorden. Det er der nok, der gør.

Nu kommer bølle-schæferen hen, mens jeg sidder og skriver.
”Hør her, jeg forstår slet ikke den problematik”, siger han med øjnene.
”Nu er det måske heller ikke lige en schæfer-spidskompetence at forstå problematikker”, svarer jeg med tyk ironi.
Han overhører det fuldstændig og fortsætter: ”Hør nu her: Næste gang du har lort i posen – og ikke kun i hovedet – så tager vi det med hjem. Vi lægger posen på verandaen og tager den med hver gang, vi går tur. Så går du og svinger med den fulde pose iført din gule refleksvest, selv i solskin, og så er vi så skide politisk korrekte, at alle vil elske os – specielt vil de elske mig”.
”Hvad?”
”Så kan jeg nok slippe af sted med at gø af en gammel dame og æde en puddel – i hvert fald sådan en gang om ugen!” slutter schæfer-børsten.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ha ha ha. Den schæfer er noget flæbet. Er der ikke nogle regler om det i Sverige, altså et forbud eller noget lovgivning?
Og så et spørgsmål: Har den bølle-schæfer nogen planer om turne i Danmark med foredrag og autograf skrivning?

Mange hilsener Annett

Per Lau Jensen sagde ...

He-he. Netop på området bølle-schæferes ytringsfrihed er den svenske lovgivning desværre noget slap.
Turné: Schæferen har vist for nærværende ingen planer, der rækker ud over den formiddagslur, som han lige er startet på. Men forslaget overvejes gerne :o)